To je len jedna zo správ, ktorými svet cez internetovú službu Twitter informuje oddelenie styku s verejnosťou ropnej spoločnosti BP. Teda – takmer. Pod prezývkou BP Global PR si z márnej snahy ťažiarov vyriešiť únik čiernej tekutiny z poškodeného vrtu na dne Mexického zálivu uťahuje neznámy vtipkár.
Niežeby to bolo treba, spoločnosť BP sa zosmiešni aj sama. Okrem zodpovednosti za najväčšiu ekologickú katastrofu v dejinách USA nezvláda ani komunikáciu. Povestné sú najmä prešľapy jej riaditeľa Tonyho Haywarda, podľa ktorého je ropná škvrna len kvapkou v obrovskom oceáne. Aj preto sa zrejme v čase vrcholiacich záchranných prác vybral na jachtárske preteky.
Veď vlastne taký únik ropy je dobrá vec. Pomáha v boji s krízou.
„Väčšina podnikateľov v oblasti, s výnimkou rybárov, teraz mimoriadne prosperuje. Najmä hotely. Veď na pobrežie pricestovalo množstvo ľudí nielen z BP, ale aj z ostatných záchranných tímov,“ píše o výhodách environmentálnej katastrofy spolu s citátmi miestnych, chváliacimi spoločnosť, podnikový magazín Planéta BP. A ten je dokonca skutočný.
BP – jednoducho Buďte v Pohode.