Model: kúpim si lacný pozemok za mestom, k tomu dve autá do rodiny, však funguje k spokojnosti ľudí iba dovtedy, pokiaľ sa osídlenie nezahustí natoľko, že každé ráno strávi človek v nekonečnej zápche.
Taká je aj každodenná realita v okolí hlavného mesta. Obchvat Bratislavy je preto nevyhnutnosť. Špekulovať o jeho potrebe v situácii, keď po Prístavnom moste prejde denne 100-tisíc áut, nemá vôbec zmysel. Tranzitnú dopravu treba z mesta odkloniť.
Obchvat však problém ľudí žijúcich v satelitoch rieši iba čiastočne. Vďaka rýchlostnej ceste R7 a diaľnici D4 sa autom dostanú rýchlejšie smerom do centra. Mesto však nie je „nafukovacie“, a tak sa zápchy z predmestia presunú do ulíc Bratislavy. Tu už je teraz neúnosná situácia. Stačí jedna havária alebo oprava cesty a doprava v meste kolabuje.
Bez komplexného dobudovania mestskej hromadnej dopravy bude Bratislava čoskoro pripomínať metropoly tretieho sveta, kde sa uprostred megapolisu autá posúvajú vpred slimačím tempom a ľudí dusí smog. O podzemnom metre môžeme už asi len snívať, no nevyužitá železničná sieť spolu s budovaním záchytných parkovísk by mali byť hlavnou výzvou pre magistrát Bratislavy.