To už človek nemôže veriť ani vlastnému zubárovi? Respektíve, má si po každej návšteve kontrolovať stav svojho účtu v poisťovni ako bloček z potravín?
Takéto správanie nie je nič iné ako obyčajná krádež. Navyše je to voči pacientom maximálne neetické.
Smutné na celej veci je to, že motívom takéhoto konania je chamtivosť. Žiaľ, opäť sa potvrdzuje staré známe, že kto má veľa, chce mať ešte viac. Oficiálne si totiž pacient u žiadneho iného lekára nedopláca toľko ako u zubára. Na rozdiel od svojich kolegov sa stomatológovia nemôžu sťažovať, že poisťovne im platia málo – keď sa im totiž minú body, pacient si buď doplatí, alebo si počká na nasledujúci rok.
Voči takýmto špekulantom, ktorí sa neštítia klamať svojich pacientov, by preto mali byť uplatnené sankcie: napríklad ak by sa opakovane preukázalo, že si účtuje fingované zákroky, mohol by prísť o licenciu. Asi by potom poniektorým zmrzol ten dokonalý úsmev na tvári…