Neschopnosť porozumieť peniazom, sa však netýka iba mladých, s týmto problémom zápasí aj časť dospelej populácie, ktorá napr. nedokáže realisticky posúdiť možnosti splácania pôžičiek, čím sa následne vystavuje riziku exekúcie.
Technika nám na jednej strane nesmierne uľahčuje život – predavačky, ktoré by z hlavy dokázali vypočítať cenu nákupu (v minulosti bežná vec), už asi nikde nenájdeme, lenže jednoduché kupecké počty nám však stále treba, aj keď inde. Ak si niekto nevie vypočítať výšku splátky, poľahky sa mu môže stať, že príde o strechu nad hlavou.
Ak v takomto prostredí vyrastajú deti, niet sa čo čudovať, že takéto znalosti „zdedia“ po svojich rodičoch. Ak by sme vzorec negramotní rodičia = negramotné deti aplikovali na všetky oblasti nášho života, pre spoločnosť by to znamenalo úplnú katastrofu… Ale práve na to máme školy!
Opäť sa potvrdzuje, že väzba medzi rodinným prostredím a výsledkami detí v škole je u nás taká silná, že je najvyšší čas začať niečo robiť s naším školským systémom.