Trend je jasný

Slováci na to konečne prišli. Prišli na výhody, ktoré im ponúka pravidelné cestovanie vlakom. Zatiaľ prinajmenšom pre tých, ktorí bývajú, pracujú či študujú v blízkosti dopravnej chrbtice našej republiky Bratislava – Žilina – Košice.

07.06.2016 08:00
debata (1)

A múdro sa posilňuje aj ťah z hlavného mesta smerom na Banskú Bystricu.

Iste, k oživeniu väčšieho záujmu prispelo rozhodnutie predchádzajúcej vlády o bezplatnosti železničnej dopravy pre študentov a dôchodcov. Ale nielen to. Aj vďaka peniazom z eurofondov na hlavnej tepne na západnom Slovensku a Považí dosahuje železničná dráha a stanice s príslušným dopravným prepojeným európsku špičku, tunely pre vlaky sú spoľahlivejšie ako tie diaľničné, čo sa odráža aj na časovej spoľahlivosti spojov. O komforte v moderných vozňoch ani nehovoriac.

Aj pre tento sľubný reštart prekvapilo začiatkom roku zrušenie štátnych, údajne veľmi stratových, IC vlakov. Ústupok súkromnému dopravcovi? Ukázalo sa, že ten nebol schopný zaplniť diery v cestovnom harmonograme. Naopak, v špičkových dňoch pred víkendmi či sviatkami a na ich konci zvýšil ceny lístkov, keď zrazu nemal konkurenciu. Osobitne v nedeľu podvečer cestovanie rýchlikmi začalo pripomínať dobu nedávno minulú, keď pasažier bol rád, ak stál na chodbe aspoň na jednej nohe, rozlúčiac sa s ilúziou, že sa dostane na na sedadlo uprostred vagóna, kde má zakúpenú miestenku.

Rozum káže návrat k „ícečkám“. Ekonómovia môžu spočítať, koľko vozňov má chodiť v jednom vlaku každý deň či v sobotu, alebo cez pracovný týždeň musí jazdiť toľko IC vlakov ako do vlaňajšieho decembra. Treba však využiť súčasný trend osobnej dopravy a myslieť najmä na budúcnosť. Tá dáva železniciam zelenú.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #vlaky #IC vlaky