Lenže pomaly niet dňa, aby sa ľudia nedozvedeli o väčšej či menšej potravinovej aférke či rovno superškandále. Príkladom superškandálu je napríklad kauza s fipronilovými vajcami, ktorá ide naprieč celou Európou.
Malé aférky sa však odohrávajú aj na Slovensku. V istom vinárskom mestečku predávala babička zeleninu z vlastnej záhradky. Nemala núdzu o kupujúcich, ich počet rástol. Na otázku, odkiaľ má zeleninu, babka odvetila, že z dolniakov. Až raz sa medzi prútenými košmi zeleniny objavila debnička z veľkoskladu …a bolo po čare babkinej zeleniny.
Zisťujeme, že čerstvosť je nielen znakom chutnej potraviny, stáva sa čoraz viac produktom marketingu v potravinovom hospodárstve aj gastronómii. Čerstvá môže byť zelenina z druhého konca Európy – pripomína však botoxom naplnené pery starnúcej filmovej hviezdy. Technológie dokážu zázraky, ale nenahradia obyčajnú prirodzenosť, za ktorou stojí poriadne obrábaná pôda, poctivý roľník, potravinár a kuchár.
Náš život si bez polotovarov už nevieme predstaviť, upravovanie potravín nezastavíme, ale priznajme farbu, aby sme prirodzené vedeli odlíšiť od umelého.