Dno

Podnikanie s jedlom má zlaté dno. V biznise s potravinami sa točia obrovské peniaze a vedia na nich zarobiť malí aj väčší podnikatelia, ale najmä nadnárodné spoločnosti. Nejeme len preto, aby sme zahnali hlad. Čoraz viac si uvedomujeme, ako jedlo súvisí s naším zdravím. A jeme aj pre pôžitok, ktorý jedlo prináša.

26.08.2017 10:00
debata (1)

Lenže pomaly niet dňa, aby sa ľudia nedozvedeli o väčšej či menšej potravinovej aférke či rovno superškandále. Príkladom superškandálu je napríklad kauza s fipronilovými vajcami, ktorá ide naprieč celou Európou.

Malé aférky sa však odohrávajú aj na Slovensku. V istom vinárskom mestečku predávala babička zeleninu z vlastnej záhradky. Nemala núdzu o kupujúcich, ich počet rástol. Na otázku, odkiaľ má zeleninu, babka odvetila, že z dolniakov. Až raz sa medzi prútenými košmi zeleniny objavila debnička z veľkoskladu …a bolo po čare babkinej zeleniny.

Zisťujeme, že čerstvosť je nielen znakom chutnej potraviny, stáva sa čoraz viac produktom marketingu v potravinovom hospodárstve aj gastronómii. Čerstvá môže byť zelenina z druhého konca Európy – pripomína však botoxom naplnené pery starnúcej filmovej hviezdy. Technológie dokážu zázraky, ale nenahradia obyčajnú prirodzenosť, za ktorou stojí poriadne obrábaná pôda, poctivý roľník, potravinár a kuchár.

Náš život si bez polotovarov už nevieme predstaviť, upravovanie potravín nezastavíme, ale priznajme farbu, aby sme prirodzené vedeli odlíšiť od umelého.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #škandál #jedlo #podnikanie #fipronilové vajcia