To, že „ak sa chce“, projektovanie sa nemusí naťahovať, sa ukazuje na R2 na úseku Kriváň – Mýtna, kde chce rezort dopravy tento rok začať súťaž o staviteľa. Tender sa rozbehol aj na úsek z Mýtnej takmer po Lučenec a počíta sa i so štartom súťaže na R2 s tunelom Soroška.
Všetko sa má financovať zo štátnej kasy, keďže eurofondy sú do roku 2 020 vyčlenené na úseky, kde výstavba už prebieha, respektíve ujdú sa ešte na R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany.
Pomyselné k. o. oproti tomu stále prežívajú v Kysuckom Novom Meste, kde na D3 viazne príprava projektu a chýbajú vraj aj peniaze. Tu musia diaľničiari pridať, rovnako ako v prípade severného obchvatu Prešova. Okrem toho po obchvatoch volá viacero okresných miest – Senec, Šaľa, ale ani Prievidza nesmú byť odsunuté na vedľajšiu koľaj.
Tam, kde môže autostráda do budúcnosti priniesť adekvátny rozvoj, netreba váhať a treba stavať aj na úkor deficitu štátneho rozpočtu. Slovenská ekonomika je rozbehnutá, čo dáva teraz najlepšie možnosti na investície. A taká príležitosť sa o pár rokov nemusí zopakovať.