Diaľničné o. k. a k. o.

Tempo pri výstavbe diaľnic sa ako tak zlepšilo. Aj keď ako kde. Kde možno povedať o. k., a kde je to stále k. o.? Objektívne lepšie vyhliadky má D1. Súčasná vláda ťaží z toho, že minulá rozbehla výstavbu pri Žiline a Ružomberku, hoci tam zosuv pôdy mení trasu tunela Čebrať. Konečne sa po inom zosuve spred piatich rokov zmenila aj trasa doteraz zakliateho úseku z Turian do Hubovej a začína sa naplno projektovať dlhší tunel Korbeľka. Na D1 sa stavia aj v Prešove a Košiciach.

19.02.2018 08:00
debata (4)

To, že „ak sa chce“, projektovanie sa nemusí naťahovať, sa ukazuje na R2 na úseku Kriváň – Mýtna, kde chce rezort dopravy tento rok začať súťaž o staviteľa. Tender sa rozbehol aj na úsek z Mýtnej takmer po Lučenec a počíta sa i so štartom súťaže na R2 s tunelom Soroška.

Všetko sa má financovať zo štátnej kasy, keďže eurofondy sú do roku 2 020 vyčlenené na úseky, kde výstavba už prebieha, respektíve ujdú sa ešte na R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany.

Pomyselné k. o. oproti tomu stále prežívajú v Kysuckom Novom Meste, kde na D3 viazne príprava projektu a chýbajú vraj aj peniaze. Tu musia diaľničiari pridať, rovnako ako v prípade severného obchvatu Prešova. Okrem toho po obchvatoch volá viacero okresných miest – Senec, Šaľa, ale ani Prievidza nesmú byť odsunuté na vedľajšiu koľaj.

Tam, kde môže autostráda do budúcnosti priniesť adekvátny rozvoj, netreba váhať a treba stavať aj na úkor deficitu štátneho rozpočtu. Slovenská ekonomika je rozbehnutá, čo dáva teraz najlepšie možnosti na investície. A taká príležitosť sa o pár rokov nemusí zopakovať.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #D1 #stavba diaľnice #tempo