Či sa nám to páči, alebo nie, všetci za sebou zanechávame digitálnu stopu. Na základe našich spotrebiteľských zvykov potom algoritmy dokážu priniesť cielenú reklamu ušitú presne na mieru každého jednotlivca. Napríklad po nákupe cez internet nám na sociálnych sieťach okamžite vyskakujú bannery s ponukou všetkých kníh, oblečenia alebo čohokoľvek iného, čo sme si kúpili alebo sme si len pozerali.
Sociálne siete tak o nás vedia úplne presne, čo čítame, aké programy a filmy sledujeme, aké zaujímame politické postoje.
Ten, kto sa dokáže obrovským množstvom dát prehrýzť a zanalyzovať ich, získava konkurenčnú výhodu. Podľa všetkého práve vďaka pomoci spoločnosti Cambridge Analytica dokázal Donald Trump poraziť Hillary Clintonovú, ktorá mala tiež výborných dátových analytikov, no chýbali im spomínané dáta.
V predchádzajúcich voľbách disponoval Trumpov tím údajmi od zhruba štvrtiny Američanov s volebným právom. Ak by mal v budúcnosti niekto prístup ku všetkým dátam, mohol by všetkých zmanipulovať. To už nie je antiutópia, ale krutá realita. Spoločnosť Cambridge Analytica musí byť exemplárne potrestaná, aby k takýmto únikom v budúcnosti nedochádzalo.