Nevedelo sa, ako to bude ďalej s Európskou úniou, investíciami Číny, statusom Ukrajiny, aktivitami Ruska a Spojených štátov. Navyše, oceliarsky biznis sa zadrhával a oceliarne v USA mali ešte väčšie problémy ako tie v Európe. Preto U. S. Steel hľadal východisko. Vtedy sa nenašiel nik, kto by dal na stôl požadovanú sumu a slovenská vláda Američanov presvedčila, aby zostali minimálne na päť rokov. Nebolo to však zadarmo. Podnik dostal prísľub na miliónové stimuly, ktoré sa dotkli cien elektriny pre konečných odberateľov.
Kým biznis s oceľou nešiel, viazli aj investície na východe. Oceliarska marža sa však zlepšila a to je základom bodu zlomu. Je dobrou správou pre región, že podnik sa odhodlal investovať 130 miliónov dolárov do novej linky, ktorou sa navyše idú vyrábať plechy využiteľné pri výrobe elektromobilov.
Elektromobilita predstavuje budúcnosť automobilového priemyslu. Automobilky do nej investujú neskutočné sumy. Vedia asi prečo. Aj keď teraz sa auto na elektrinu môže zdať nevýhodné z hľadiska investičných nákladov a dojazdu, zrejme sa to zmení. Slovensko ako svetový líder vo výrobe áut na obyvateľa musí byť pri tom. Ide totiž o investície, kde už lacná pracovná sila nebude najdôležitejšia.