Keď ktosi zíde z očí, napríklad Andrej Kiska

V posledných dňoch médiá publikovali výsledky prvých dvoch povolebných prieskumov verejnej mienky. Ide o erudované agentúry, ale ich výsledky sa v niektorých aspektoch líšia.

20.04.2020 20:00
debata (10)

Mnohým sa po hektických týždňoch, ktoré prežívame, zdá, akoby parlamentné voľby boli už dávno. Napriek tomu okrem niekoľkých výnimiek nedošlo k dramatickým zmenám politických preferencií. Zdá sa však, že stále platí príslovie: zíde z očí, zíde z mysle.

Neúspešní menší koaliční partneri Smeru a lídri strán vytvorených na jedno použitie sa z mediálneho éteru tichučko vytratili. Kam sa presunuli desatinky percent voličských hlasov? Od tých pravicovo-nacionalistických hádam ku kotlebovcov, ako to naznačuje prieskum Focusu, a od sklamaných bugárovcov k SMK.

Trocha si zrejme polepšil Smer. Predpokladá sa, že vďaka aktivitám Petra Pellegriniho v povolebnom období. Napriek tvrdým atakom jeho nástupcu na Úrade vlády Igora Matoviča. Progresívne Slovensko by sa už dostalo do Národnej rady.

Konkurenčná firma AKO hnutiu OĽaNO nadelila teoreticky až o päť percent viac hlasov ako vo februárových voľbách. Podľa niektorých odborníkov vďaka, podľa iných napriek vysokej dennej frekvencii nového premiéra na tlačových konferenciách.

Obe agentúry sa zhodli na skľučujúcich perspektívach Za ľudí. Podpredsedníčka Veronika Remišová sa síce usiluje, no menej empatií vyvoláva svojimi vystúpeniami postrevolučný radikál, podpredseda NR SR Juraj Šeliga.

O voľný pád tohto politického subjektu sa však zaslúžil najmä akoby nezvestný Andrej Kiska. Pritom ešte pred rokom viaceré sociologické prieskumy jeho budúcej strane predpovedali 40-percentný potenciál úspešnosti. Nuž, človek z agentúry mieni a občan s voličským právom mení.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #Smer #OĽaNO #agentúry #Andrej Kiska #Igor Matovič #Peter Pellegrini #prieskum verejnej mienky #Za ľudí