Pandémia zatvorila predajne a odstavila výrobné linky. V snahe zabrániť šíreniu vírusu ľudia prečkali najkritickejšie obdobie doma. Spolu s nimi ostali zatvorené aj firmy. Zdá sa, že ľudská aktivita opäť ožíva. Otvárajú sa aj predajne áut, oživuje sa výroba.
Aj napriek tomu nie je dôvod na prehnaný optimizmus. Minimálne v automobilovom priemysle. Výrobcovia a predajcovia áut sa zobudili do celkom iného sveta, z ktorého v polovici marca náhle odišli. To, čo ešte pred niekoľkými týždňami na zákazníkov fungovalo, dnes už nemusí.
Ľudia majú odrazu iné problémy ako výber nového auta. Nevyberajú si motor ani si nelámu hlavu nad farbou karosérie. Rozmýšľajú skôr nad tým, ako zaplatiť nájom, hypotéku, náklady na energie a stravu. Stále sú aj takí, ktorí majú príjmy a ušetrené peniaze. Ani títo ľudia sa masovo do kúpy auta nepohrnú. Skôr zvolia vyčkávaciu taktiku.
Minimálne v apríli a v máji môžeme očakávať, že pokles predaja áut sa bude prehlbovať. Ak sa aj zastaví, stane sa z neho štandard. Návrat do rekordných výšok bude pomalý. V tomto roku je takmer isté, že „predkrízové“ čísla predajov nedosiahneme. Či sa nám to podarí v budúcom roku, je veľmi otázne.
V Číne došlo na vrchole opatrení až k 90-percentnému poklesu. Podobné zníženie predajov asi čaká aj Slovensko a celú Európu. V blízkej budúcnosti sú v hre dotácie na nákup nových áut. To by mohlo prispieť k rozhýbaniu automobilového sektora, na ktorom stojí nielen slovenská ekonomika.