Fio bankaFio banka

Krajina ťa potrebuje

Keď koncom roku 1941 Spojené štáty americké vyhlásili vojnu Japonsku, potrebovali posilniť aj počty svojich vojakov. Na uliciach sa tak začali objavovať plagáty, ktoré okoloidúcim hlásali výzvu: „Chcem ťa do armády“.

15.07.2021 20:00
debata (42)

O niečo výstižnejšia a trefnejšia bola britská verzia tejto vojenskej propagandy. Na plagátoch stál slogan: „Tvoja krajina ťa potrebuje“.

Podobného hesla sa v súčasnosti chytili aj štátni analytici z Inštitútu sociálnej politiky, ktorý patrí pod rezort práce. Nedávno totiž prišli s iniciatívou na podporu domáceho cestovného ruchu. Myšlienka tohto počinu je jednoduchá. Každý domáci dovolenkár môže zachrániť pracovné miesta v turizme. Stačí, ak bude toto leto oddychovať na Slovensku. Krajina ho potrebuje.

Slovenský turistický sektor totiž zamestnáva asi 100-tisíc ľudí a pracovné miesta zriedila pandémia. Podľa výpočtov štátnych analytikov by mal jeden milión eur minutý v hoteloch či reštauráciách zachrániť alebo vytvoriť 52 pracovných miest. V prenesenom význame sa tak každé euro, ktoré slovenský dovolenkár minie, počíta 1,6-krát.

Aplikácia s názvom Zdravíme Slovensko! má formu webovej stránky a ľuďom ukazuje lokality na výlety. Z jednoduchej mapky krajiny by sa tiež dovolenkári mali dozvedieť, ako je na tom daná turistická oblasť s nezamestnanosťou. Stránka ponúka aj možnosť zapojiť sa do jednoduchej ankety, podľa ktorej sa môže počet lokalít ešte rozšíriť.

V tomto bode sa ale možnosti projektu akosi končia. Nečudo, jeho celkové náklady boli necelých 5 000 eur. Napriek tomu sa na tento nápad veľa výčitiek z radov odborníkov nehrnie. Iste, z hľadiska marketingu to mohli zvládnuť aj lepšie. Analytici pri vytvorení nového webu tiež obišli jednotné pravidlá. Ľudia z turistického fachu však nie sú skeptickí a držia sa hesla, že síce netečie, ale aspoň kvapká.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 42 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #turistický ruch