Kollára tlačia čísla, ale kampaň je kampaň

Existuje v podstate manuál na to, ako mobilizovať masy. To sa pred voľbami hodí. Prvým krokom je poukázať na hrozbu, prípadne si ju vymyslieť. Ďalším krokom je označiť ju za kľúčový problém spoločnosti a na záver je dôležité postaviť sa na čelo tých, ktorí tento problém môžu vyriešiť. V podobnej šablóne fungovalo napríklad strašenie prílevom utečencov.

13.08.2023 20:00
debata

Dnes sa stále hľadá kľúčová téma predvolebnej kampane a hnutie Sme rodina stavilo na to, že ňou bude zdražovanie hypoték. Tá téma všetky potrebné atribúty má. Dá sa na ňu nadviazať existenčná hrozba straty strechy nad hlavou, hypotéku má dostatočne veľa potenciálnych voličov, o tejto téme sa dá zrozumiteľne hovoriť a dá sa nájsť jednoznačný vinník vzniknutého problému. Práve preto sa aj Sme rodina snaží zdražovanie hypoték posadiť do rovnakej šablóny, v akej boli kedysi napríklad, no nielen, utečenci.

Banky musia ustúpiť. To povedal v piatok počas tlačovej konferencie Boris Kollár a postupne uťahuje skrutky. Opäť banky upozornil, že teraz je čas, aby s ním, a s politikmi všeobecne, rokovali, ak nie zoberú im časť zisku. Päťdesiat, sedemdesiat, deväťdesiat percent, lietajú rôzne cifry, dôležité je, že to znie dramaticky.

Problém však je, že Borisa Kollára tlačia čísla. Strašiť utečencami je v tomto smere omnoho jednoduchšie, pretože tá situácia je omnoho neprehľadnejšia ako trh s hypotékami. S počtom utečencov, ktorí prídu na Slovensko, sa tak preháňa omnoho jednoduchšie ako s úvermi.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #banky #kampaň #Boris Kollár