V pozadí úspechu obchodných reťazcov, ktoré ako-tak prežili aj v čase hospodárskej krízy, stoja predovšetkým tvrdé praktiky voči dodávateľom. Rozličné spôsoby znižovania nákupných cien (napríklad dodatočného v podobe poplatkov), dlhé lehoty splatnosti a pod.
Nový zákon by mal obchodným reťazcom do istej miery zviazať ruky. Je však možné, že jeho účinky nebudú jednoznačne pozitívne – skôr naopak, snaha posilniť postavenie domácich výrobcov môže obrátiť pozornosť obchodníkov na zahraničných dodávateľov. Podobnú právnu normu nedávno pretlačili sociálni demokrati v susednej Českej republike a tiež bola predmetom diskusií.
Slovenské hypermarkety, ktoré kvalitou zaostávajú za zahraničnými (napríklad vo Viedni), zatiaľ čo úrovňou cien ich už dobehli i predbehli, zrejme nedá do laty žiadny zákon. Najúčinnejší nástroj má totiž v rukách zákazník. Je ním jeho peňaženka.