Poradca

Zlý imidž svojich úradníkov riešilo japonské ministerstvo dopravy svojsky: zaplatilo im kurz humoru. Profesionálni zabávači mali nevrlým štátnym zamestnancom predviesť, ako uvoľniť atmosféru a zákazníkom spríjemniť styk s byrokraciou.

11.05.2012 22:00
debata

Netradičných poradcov si najíma aj americká štátna správa. Len minulý mesiac musela odstúpiť šéfka vládnej agentúry i jej dvaja zástupcovia. Agentúra, ktorej úlohou je poskytovať služby ostatným ministerstvám a odborom federálnej vlády, totiž pre svojich zamestnancov zorganizovala školenie v Las Vegas. Medzi vystupujúcimi bol napríklad klaun či človek, ktorý vraj vie čítať myšlienky.

Ani tento príklad neodradil Národný úrad pre oceán a atmosféru, aby sa vydal podobnou cestou. Na plánované školenie hľadal pomocou inzerátu kúzelníka. Dôvod: mal „predstaviť jedinečný model využitia mágie a princípov kúzelníckej psychológie, techník a skúseností pri formovaní líderských schopností“ a budúcich členov stredného manažmentu mal stimulovať „slovnými hračkami, trikmi či rébusmi.“

Mali si radšej najať jasnovidca. Pre agentúru, ktorá sa okrem iného zaoberá predpoveďou počasia, by mohol byť čítač budúcnosti lepšou voľbou. Minimálne im mohol rovno povedať, ako to dopadne, keď im na to prídu.

debata chyba