Ak by však kontajnerová preprava mala končiť po širokorozchodnej trati (ŠRT) v Dobrej, tak radosť je predčasná. Bývali časy, keď sa skúmala možnosť vybudovania ŠRT z Košíc až do Bratislavy cez južné Slovensko. Táto myšlienka však zakapala skôr, ako dostala reálnu podobu v nejakej štúdii.
Treba mať na zreteli, že iná ŠRT sa končí v poľských Katoviciach, po tej sa kedysi vozili do tamojšej hutníckej aglomerácie z Ruska železné peletky. Pri objektívnom porovnávaní zámerov by prepravovať kontajnery v ucelených súpravách do Bratislavy a ďalej plavidlami po Dunaji bolo výhodnejšie ako prevážať tovar kamiónmi z Katovíc do západnej Európy. Lenže spoločnosť Cargo už prenajala prekládkový terminál v Dobrej na dlhé roky iným prepravcom. Tí majú čo prekladať, no naši nič.